ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГУ В СТРАХОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

Ірина ФЕДОРОВИЧ, Галина КУЛИНА

Анотація


Вступ. Особливості страхового маркетингу обумовлені, з одного боку, характером страхової послуги, а з іншого – специфікою страхового ринку. В сучасних умовах зростає роль страхового маркетингу у діяльності страхових компаній, що пов’язано зі зміною способу життя та ризиками, які виникають, посиленням конкуренції на страховому ринку, розвитком цифрових технологій, зростанням усвідомленості про необхідність та роль страхування у захисті від ризиків. Тому необхідною умовою успішної діяльності будь-якої страхової компанії в конкурентному середовищі є розробка ефективної маркетингової стратегії, яка дає змогу залучати нових клієнтів, зберігати існуючих та збільшувати прибутковість, а також розвивати бренд і позитивний імідж страховика.

Мета – визначити основні напрями вдосконалення страхового маркетингу в Україні через аналіз ключових чинників, що впливають на якість маркетингової політики в контексті надання страхових послуг.

Результати. У статті визначено основні чинники впливу на стрімкий розвиток сфери страхового маркетингу. Розглянуто на основі ретроспективного аналізу основні етапи становлення страхового маркетингу (від початку 60-х років ХХ століття дотепер). Ідентифіковано ключові елементи комплексу страхового маркетингу, спираючись на теоретико-методичні засади функціонування маркетингу як економічного процесу. З метою поглиблення розуміння концепту страхового маркетингу розглянуто існуючі підходи до визначення поняття “страховий маркетинг”. Запропоновано класифікацію чинників впливу на поведінку споживача в контексті страхового маркетингу. Проаналізовано особливості страхового маркетингу та узагальнено основні аспекти реалізації ефективної страхової маркетингової стратегії з урахуванням міжнародного досвіду.

Висновки. Страховий маркетинг в Україні стає все більш важливою складовою успіху страхових компаній, особливо в умовах зростаючої конкуренції на ринку страхових послуг. Відповідно, страхові компанії в Україні активно використовують різноманітні маркетингові стратегії для залучення та утримання клієнтів, збільшення прибутку та просування бренду. Основними напрямами вдосконалення страхового маркетингу в Україні є: використання цифрових каналів комунікації, таких як соціальні мережі та інші онлайн-канали; персоналізовані страхові продукти та послуги, що відповідають індивідуальним потребам клієнтів; розвиток інноваційних страхових продуктів та послуг; підвищення якості обслуговування та прозорості страхових послуг, що дасть змогу страховим компаніям підвищити довіру клієнтів до своїх послуг та забезпечити стабільний розвиток на ринку; застосування штучного інтелекту та аналітики даних.


Ключові слова


страхова компанія, страховий маркетинг, страховий продукт, страхова послуга, маркетингова стратегія

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


Городніченко Ю. В. Тенденції та перспективи розвитку страхового ринку України. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 10. С. 569–573.

Малікова І. П. Оцінка концентрації страхового ринку України, її зв’язок з процесами монополізації та конкуренції. Науковий вісник Херсонського державного університету. Економічні науки. 2017. Вип. 23.Ч. 3. С. 76–79.

Мацьків Г. Вдосконалення механізму забезпечення інтернет-страхування на основі маркетингового інструментарію. Вектори розвитку науки і бізнесу в глобальному середовищі: тренди та перспективи: матеріали Національної науково-практичної конференції. Тернопіль: ТНЕУ, 2019. С. 140–143.

Михайловська І. М. Основні підходи до визначення сутності, структури та принципів інтернет-страхування. Вісник Хмельницького національного університету. Т. 3. № 3. 2015. С. 157–160.

Моташко Т. Розвиток світового ринку страхування в умовах діджиталізації. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Економіка. 2016. № 5. С. 18–24.

Руда О. Л. Розвиток страхового ринку в Україні. Ефективна економіка. 2020. №2. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.2.55.

Селіверстова Л. Тенденції розвитку страхового ринку України. Товари і ринки. 2018. №1. С. 135–144.

Селіверстрова Л. С., Ткаченко Н. В. Trends in the development of the Ukrainian insurance market. Інвестиції: практика та досвід. 2020. № 3. С. 10–14.

Сіденко Ю. В. Інтернет-маркетинг: переваги та недоліки: матеріали XLVI науково-технічної конференції підрозділів ВНТУ. Вінниця, 22–24 березня 2017 р. С. 2529–2532.

Федина В. В. Інтернет-маркетинг в діяльності страхових компаній. Збірник наукових праць Університету державної фіскальної служби України. 2018. №1. С. 239–251.

Zwier S. Insurance based marketing (IBM): A prevalent marketing strategy. Journal of Financial Services Marketing. 2021. № 26. P. 160–168. DOI: 10.1057/s41264-021-00090-4.

Deloitte. (2020). Impact of COVID-19 on the insurance sector. 2020. URL: https://www2.deloitte.com/ie/en/pages/covid-19/articles/impact-COVID-19-insurance-industry.html.

World insurance: Riding out the 2020 pandemic storm. 2020. URL: https://forinsurer.com.

McKinsey. Creating value, finding focus: Global Insurance Report 2022. URL: https://www.mckinsey.com/industries/financial-services/our-insights/creating-value-finding-focus-globalinsurance-report-2022.

Статистика страхового ринку України. Інтернет-журнал “Форіншурер”. URL: https://forinsurer.com/.

Городняк І. В., Хоміць Л. І. Дослідження таргету як інструменту маркетингових комунікацій. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Т. 6, № 2. С. 7–20.

Атюшкіна В. В. Методи зниження маркетингових ризиків страхової компанії. Маркетинг і цифрові технології. 2020. Т. 4, № 1. С. 73–87.

Top insurance marketing trends for 2021. 2021. URL: https://agentsalliance.com/topinsurance-marketing-trends-for-2021.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 1818-5754 (print), ISSN 2415-3672 (online)
Західноукраїнський національний університет
© «Світ фінансів», 2004-2019