ПРОБЛЕМИ ЗАХИСТУ ПЕРСОНАЛЬНИХ ДАНИХ В СИСТЕМІ ФІНАНСОВОГО МАРКЕТИНГУ

Петро КОРЕНЮК, Людмила КОРЕНЮК, Олександр ЛИТВIН

Анотація


Вступ. В умовах значного посилення конкуренції між підприємствами на ринку важливим завданням для них є дотримання ділової етики – принципів та норм поведінки. Вони безпосередньо стосуються як внутрішнього середовища підприємств (розроблення ними товарної, цінової та збутової політики, просування товарів і послуг), так і зовнішнього середовища (обслуговування споживачів, підтримання відносин з постачальниками та посередниками, провадження екологічно безпечної діяльності). Попри те, що технології у сфері захисту інформації швидко прогресують, навіть провідні спеціалісти не завжди можуть гарантувати абсолютну безпеку персональних даних клієнтів. Чим впливовішою і прибутковішою є компанія, тим більше з’являється спроб і способів викрадення важливих даних сторонніми особами та конкуруючими компаніями. У статті окреслено проблеми захисту персональних даних в системі фінансового маркетингу.

Мета – систематизувати наукове підґрунтя забезпечення ефективного захисту персональних даних споживачів у системі фінансового маркетингу.

Методи. У дослідженні використано загальнонаукові та специфічні методи, що забезпечують достовірність отриманих результатів і висновків: діалектичні, гносеологічні й логічні; індукції, дедукції, наукової абстракції й узагальнення; структурний аналіз; прийоми абстрактно-логічного методу; компаративний та контент-аналіз.

Результати. Встановлено, що більшість витоку персональних даних відбувається за рахунок людського фактора – навмисні чи ненавмисні дії працівників підприємств. Визначено основні причини витоку інформації за межі підприємства. Згруповано методи забезпечення захисту персональних даних: організаційно-економічні, правові, програмно-технічні.

Перспективи. Предметом подальших наукових досліджень є поглиблене вивчення проблем фінансового маркетингу у системі захисту персональних даних.


Ключові слова


фінансовий маркетинг, захист персональний даних, соціально-етичний маркетинг, інформація, споживач

Повний текст:

PDF>PDF

Посилання


Dehdashti Shahrokh Z., Nategh M., Ehsani R. Explaining the relationship between marketing capabilities and business financial performance. Journal of Business Management. 2017. Vol. 9(1). P. 103–128.

Malgieri G., Custers B. Pricing privacy–the right to know the value of your personal data. Computer Law & Security Review. 2018. Vol. 34(2). P. 289–303.

Tikkinen-Piri C., Rohunen A., Markkula J. EU General data protection regulation: changes and implications for personal data collecting companies. Computer Law & Security Review. 2018. Vol. 34(1). P. 134–153.

Гронь О. В., Погореленко А. К. Проблеми захисту персональних даних у контексті сучасної комунікації. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. № 19(1). С. 102–108.

Котерлін І. Б. Правове регулювання маркетингової інформації. Правова позиція. 2020. № 1(26). С. 48–51.

Іванов С. В. Корпоративно-соціальна відповідальність і соціально-етичний маркетинг: проблема взаємодії в сфері бізнесу. Економічний простір. 2018. № 133. С. 166–182.

Ларіна Я. С., Цимбалюк К. А. Соціально-етичний маркетинг як засіб забезпечення конкурентоспроможності агропромислових підприємств. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Економіка, аграрний менеджмент, бізнес. 2017. № 260. С. 197–208.

Буга Н. Ю., Бащун А. Б. Соціально-етичний маркетинг та людина. Молодий вчений. 2017. № 1. С. 546–550.

Богатирьова Г. А., Барабанова В. В. Соціально-етичний маркетинг як основа конструктивних взаємовідносин зі споживачами туристичних послуг. Торгівля і ринок України. 2018. № 1. С. 144–153.

Морохова В. О., Бойко О. В., Лорві І. Ф. Маркетингові аспекти соціальної відповідальності та етики в діяльності підприємств. Економічний форум. 2019. № 1. С. 100–104.

Шаповалова Е. П. Концептуальні засади та інструменти етичного маркетингу в сфері банківських послуг. Економічний вісник Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут”. 2017. № 14. С. 375–380.

Зайцева О. І., Жосан Г. В. Впровадження соціально-етичного маркетингу в систему адаптивного управління підприємствами в умовах усвідомленого споживання. Науковий вісник Ужгородського університету. Економіка. 2018. № 1(51). С. 74–78.

Дєліні М. М. Соціальний та благодійний маркетинг у системі соціально-економічної відповідальності бізнесу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Економічні науки. 2017. № 27(1). С. 135–138.

Гуйван П. Д. Окремі аспекти законодавства про захист персональних даних в Європейському Союзі. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Юридичні науки. 2018. № 29(4). С. 52–58.

Пилипчук В. Г., Брижко В. М. Трансформація системи захисту персональних даних та приватності в контексті євроінтеграції України. Вісник Національної академії правових наук України. 2017. № 3. С. 36–50.


Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 1818-5754 (print), ISSN 2415-3672 (online)
Західноукраїнський національний університет
© «Світ фінансів», 2004-2019